Enkele jaren geleden liet je enkele goede toegangs- of beveiligingsoplossingen installeren in en om je pand. Veiligheid is belangrijk! Maar nu  werkt  één  van  de  automatische  deuren  niet  meer  naar  behoren.  Je belt een  monteur.  Na  een  grondige  inspectie  blijkt  er  van  alles  mis    te  zijn,  omdat  er  de  afgelopen  jaren  geen  onderhoud  is  gepleegd aan de deur. De volgende dag valt er een flinke rekening op je deurmat. Je baalt, want het had voorkomen kunnen worden!

Goed onderhoud is het halve werk

Wiek de Laat Prolians ontzorgt, we hebben aan alles gedacht! Wanneer jouw pand is voorzien van goed werkende toegangs- en beveiligingsinstallaties is het zaak dat zo te houden. Iets behouden betekent dat we het moeten onderhouden. Hang- en sluitwerk wordt namelijk voortdurend blootgesteld aan diverse vormen van druk en spanning. Slijtage is hierbij onvermijdelijk, maar wordt door gericht onderhoud beheersbaar gemaakt. Naast dat het beheersbaar wordt is het ook inzichtelijk door overzichtelijke rapportages naar iedere onderhoudsbeurt.

Daarom  heeft  Wiek  de  Laat Prolians  een onderhoudssysteem ontwikkeld op basis van barcodes, scanners en communicatieapparatuur.  Dankzij de inzet van slimme informatietechnologie werken wij bijzonder efficiënt. 

Inspectie & Inventarisatie

Eenmalig inventariseren  we  al  de toegangs- en beveiligingsproducten, deze krijgen namelijk een uniek nummer en barcode. Dat is handig voor als er een storing of defect doorgegeven moet worden. Op basis van de inventarisatie doen we een voorstel voor een  onderhoudsovereenkomst. Daarbij is in één oogopslag zichtbaar tegen welke kosten we de kwaliteit van de toegangs- en beveiligingsproducten kunnen garanderen. Vanaf april 2013 dienen zelfs alle automatische toegangsproducten te voldoen aan de EN 160005. Dit houdt in dat onderhoud tenminste eenmaal per jaar wordt uitgevoerd. Optimaal gebruik van je producten, tegen lage kosten!

 

 

Storingen en het voorkomen ervan

Storingen komen altijd onverwachts en op een vervelend moment. Wiek de Laat Prolians sluit daarom ook altijd uitgebreide en duidelijke servicecontracten met haar klanten. De ervaring leert dat met een gedegen servicecontract problemen kunnen worden voorkomen, doordat onze monteurs anticiperend optreden tijdens het onderhoud. Hierdoor wordt de kans op storingen sterk verminderd. Dit is met name erg belangrijk wanneer het gaat om vitale plaatsen, zoals toegangsdeuren, deuren met een speciale voorziening of bestemming en technische ruimtes.

Is er onverhoopt toch een storing opgetreden? Dan staat Wiek de Laat voor haar klanten 24/7 klaar! 

 

Reparatie

De (Elektro-) mechanische producten kunnen indien gewenst door ons hersteld worden tot het oorspronkelijke uitgangspunt. Tijdens onderhoud nemen wij het gehele element mee en daarmee zorgen we dat een deur altijd naar behoren werkt. Hiermee bieden wij een integrale oplossing die voorziet in een optimale samenhang tussen (vlucht- en brand-) veiligheid, beveiliging en gebruikerscomfort voor medewerkers en cliënten en bezoekers. We conformeren ons aan de NEN2767 wat een duidelijk overzicht geeft.  

 

 

Waarom een servicecontract?

Een servicecontract wordt voor jou op maat gemaakt. Maatwerk houdt ook in dat wij onze monteur(s) koppelen aan de opdrachtgever.
Hierdoor is altijd dezelfde betrokken monteur op locatie(s) die de situatie bij jou door en door kennen, vertrouwd en
representatief zijn en bekend met de huisregels.

Daarnaast instrueren onze monteur(s) jouw betrokken personeel zo volledig mogelijk over het juiste gebruik van de
producten/installatie. Een geruststellende gedachte toch?

 

Wil je meer weten over hoe Wiek de Laat Prolians jou kan helpen bij toegangsbeveiliging en het onderhoud ervan? Schroom dan niet om eens contact met ons op te nemen voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek!

Heb je verder nog vragen of wil je gelijk aan de slag met toegangsbeveiliging en onderhoud in jouw pand? Contacteer ons!